.... .... ZITIOS REGGAE: RANKING JOE BIOGRAFIA .... ....

martes, 19 de noviembre de 2013

RANKING JOE BIOGRAFIA


RANKING JOE BIOGRAFIA

Ranking Joe aka Little Joe (born Joseph Jackson, 1 July 1959, Kingston, Jamaica) is a reggae deejay who rose to prominence in the 1970s and had continuing success in the 1980s.

Biography

Jackson was initially inspired towards a musical career by his father, who operated a sound system.He attended secondary school with Winston McAnuff, U Brown and Earl Sixteen, and they would perform concerts. After starting out by toasting on the Smith The Weapon sound system, Jackson progressed to the El Paso sound system, where he performed under the name Little Joe (inspired by the character from Bonanza), inspired greatly by U-Roy. He first recorded for Coxsone Dodd's Studio One in 1974, releasing "Gun Court". Initially unsuccessful as a recording artist, he studied electronics before returning to recording in the mid-1970s with greater success, having a hit with "Honda 750", which was followed by singles such as "Psalm 54", "Natty Don't Make War" and the Bionic Man-tribute "Steve Austin". "Stop Your Coming and Come" provided the first deejay hit for Sly & Robbie's Taxi label.In the latter half of the 1970s he released three albums and also returned to sound system work with U-Roy's King Sturgav setup.His big break in international terms came in 1980, when the Ray Symbolic Hi Fi sound system, with which he was then the resident deejay, toured the United Kingdom, raising his profile and helping his Weakheart Fadeaway become a major seller for Greensleeves Records. A string of further albums followed in the early 1980s, which saw Joe move away from the "cultural" chants of his early work towards the "slackness" that had become popular. Ray Symbolic's death interrupted Joe's career, but he returned as a producer, with dubs of his productions released on the King Tubby albums Original King Key Dub and Dangerous Dub. He later moved to New York, setting up a record label, also named Ranking Joe, which provided an outlet for his productions. He proved to be a major influence on one of the most successful deejays of the early 1980s, Eek-A-Mouse.

ESPAÑOL

Ranking Joe se inspiró inicialmente hacia una carrera musical por su padre, quien operaba un SOund System. Asistió a la escuela secundaria con Winston McAnuff, Brown U y Earl Sixteen. Después de comenzar por el toasting en Smith The Weapon sound system, Ranking Joe progresado hasta el El Paso sound system, donde actuó bajo el nombre de Little Joe (inspirado en el personaje de Bonanza), inspirado en gran medida por el U-Roy. El primer registro de Coxsone Dodd de Studio One en 1974, con la publicacion de -Gun Court-. Inicialmente sin éxito como cantante, estudió electrónica antes de volver a grabar a mediados de la década de 1970 con mayor éxito, obteniendo un gran éxito con -Honda 750-, que fue seguido por singles como -Salmo 54-, -Natty Don't Make Wa- y el tributo del hombre biónico -Steve Austin-. Stop Your Coming and Come fue el primer éxito como Dj para el sello Taxi de Sly & Robbie. En la segunda mitad de la década de 1970 lanzó tres álbumes y También volvió a trabajar en el sound system con U-Roy en King Sturgav sound system . Su gran oportunidad a nivel internacional llegó en 1980, cuando el Ray Symbolic Hi Fi sound system, con el que entonces era el DJ residentes, recorrió el Reino Unido, elevando su perfil y ayudando a su Weakheart Fadeaway convertido en un importante vendedor de Greensleeves Records.
Una serie de álbumes más seguido en la década de 1980, que vio a Ranking Joe alejarse de la -cultura- los cantos de sus primeros trabajos hacia la -slackness- con el que había llegado a ser popular. la muerte de Ray Symbolic interrumpio la carrera de Ranking Joe, pero regresó como productor, con el doblaje de sus producciones editadas en el King Tubby álbumes Original King Key Dub y Dangerous Dub. Más tarde se trasladó a Nueva York, la creación de un sello discográfico, también llamado Ranking Joe, que proporcionan una salida para sus producciones. Él demostró ser una gran influencia sobre uno de los DJs más exitosos de la década de 1980 como Eek-A-Mouse.





No hay comentarios:

.... ....